Rozhovor: Pro BenQ je Česko nejméně problémový trh

8. 3. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor:
Na Distree XXL jsme položili několik otázek Harisi Jusufhodzicovi, obchodnímu a marketingovému řediteli společnosti BenQ, který chválí spolupráci tuzemských partnerů.

Jan Mazal: Podle analytiků se trh oživil. Jaký byl rok 2010 pro BenQ z pohledu výsledků i produktů?

Haris Jusufhodzic: S loňským rokem jsme na českém trhu spokojeni. Aktuálně dodáváme produkty ve dvou hlavních liniích – LCD monitory a projektory. Podle posledních čísel GfK jsme v oblasti projektorů první a v oblasti monitorů na předních příčkách. Dohromady se o pozici dělíme se Samsungem, ale v projektorech jsme za posledních devět kvartálů značkou číslo jedna. Pro zajímavost, v loňském roce jsme prodali v České a Slovenské republice sto tisíc monitorů a jedenáct tisíc projektorů. Netvrdím, že bychom nemohli mít ještě lepší výsledky či větší tržní podíl. Jsem však přesvědčený, že díky optimálně široké partnerské síti jsme na dobré cestě k dalšímu růstu.

Které produkty jsou pro BenQ na českém trhu klíčové?

Nenabízíme příliš široké portfolio produktů, ale rozhodně jsme lídři v LCD monitorech. Na trh jsme vždy přicházeli jako první s displeji s kratší odezvou, představili jsme jako první LED displeje a následně VA (pozn. red.: Vertical Alignment) LED panely. Nevedeme si špatně ani v MTV (pozn. red.: monitory s TV tunerem s úhlopříčkou do 24“), ale pozice není tak silná jako u LCD a projektorů. Snažíme se také nabízet produkty v oblasti digitálních kamer. Aktuálně zavádíme na trh celou řadu monitorů v různých parametrech a budeme se snažit udržovat naši pozici v oblasti MTV.

BenQ dodává produkty také do školství, s kým v této vertikále spolupracujete?

V České republice jsme v oblasti školství poměrně silní. Jedná se o specifický trh se stabilním potenciálem, a  proto na něm potřebujete partnera, který klientovi zajistí dlouhodobou podporu. Spolupracujeme se společností Boxed, která dodává projekční tabule včetně veškerých náhradních dílů a dalšího servisu.

Jaké máte zkušenosti s partnery na českém trhu?

Češi se oproti jiným trhům odlišují ve spotřebním chování a nemění tak často své preference. Čeští partneři i zákazníci jsou velmi loajální a spolehliví. Proto nemáme problém s investicemi do promo akcí a pobídek, pořádáme partnerská setkání a snažíme se přicházet se stále novými nápady a stimuly pro prodejce i distributory.

Jak tedy fungují programy pro podporu prodejců na českém trhu a kolik partnerů je v nich registrováno?

Pro prodejce máme motivační programy, v rámci kterých sbírají body za prodej našich produktů. Ty mohou směnit za různé odměny. V nejbližší době to byla například akce na horách pro top 10 resellerů z České a Slovenské republiky. Je to jednoduchý systém, který funguje. V tuto chvíli máme více než 500 registrovaných partnerů. Veškeré pravidla, podmínky a možnosti programu partneři naleznou na speciálním webu www.benqlub.cz.

Obecně, pokud náš reseller řeší nějaký problém, snažíme se být u toho a najít řešení. Proto považujeme za důležitou poprodejní podporu partnerů.

bitcoin školení listopad 24

Plánujete konsolidaci distribučního kanálu?

V oblasti distribuce jsme naprosto spokojení a neplánujeme žádné změny. V České republice jsou našimi distributory 100Mega, AT Computers, ABC Data, Agem, eD system Czech a SWS. Na Slovensku podobně 100Mega Distribution SK, Agem SK,  AT Computers SK, eD system Slovakia a SWS Distribution. Uvědomujeme si, že zavedení dalšího distributora neznamená zvýšení prodejů. Chceme především udržovat dobré vztahy se stávajícími partnery a podporovat jejich byznys.

Zdroj: ChannelWorld

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends