Salesforce: Firmy, které využívají AI, riskují nedůvěru u svých zákazníků

7. 9. 2023
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Firmy mohou tento problém vyřešit zavedením etických pravidel a zajištěním lepšího přehledu o tom, jak umělou inteligenci využívají.

Společnost Salesforce zveřejnila zprávu s názvem State of the Connected Customer, v níž naznačuje, že společnosti by se brzy mihly potýkat s nedostatkem důvěry v umělou inteligenci.

Analytici poukazují zejména na to, že vzhledem k tomu, že firmy stále více zavádějí umělou inteligenci, aby zvýšily efektivitu a naplnily rostoucí očekávání zákazníků, jsou téměř tři čtvrtiny jejich klientů v obavách z neetického využívání této technologie.

Spotřebitelé jsou podle průzkumu v posledním roce překvapivě mnohem méně otevření používání umělé inteligence. Zatímco 73 % zákazníků a 51 % spotřebitelů je otevřeno využívání AI, tato čísla oproti průzkumu z roku 2022 výrazně klesla, a to z 82 %, resp. 65 %.

Důvěryhodné a zodpovědné používání AI

Výsledky průzkumu podle Salesforcu ukazují jasný rozdíl mezi celkovou důvěrou zákazníků ve společnosti a jejich vírou, že tyto společnosti budou zodpovědně využívat nové inovace v oblasti umělé inteligence.

Například zatímco 76 % zákazníků důvěřuje společnostem, že o svých produktech a službách tvrdí pravdu, pouze 57 % jim věří, že umělou inteligenci využívají eticky.

Podle odborníků je to překvapivé, protože 68 % zákazníků tvrdí, že díky pokroku v oblasti umělé inteligence je pro společnosti důležitější, aby byly důvěryhodné, což znamená, že s rozvojem technologií roste snaha značek získat si důvěru zákazníků.

Správný přístup představuje vytváření AI, pro kterou bude důvěryhodnost v centru zájmu. To znamená shromažďovat data transparentně a se souhlasem klientů, trénovat algoritmy na různých souborech dat a nikdy neukládat informace o zákaznících nezabezpečeně,“ podotýká Kathy Baxterová ze Salesforcu.

Sentimenty a motivace se liší podle věku

Průzkum dále odhalil, že mileniálové a generace Z mají obecně lepší názor na generativní AI než baby boomers a generace X. Značky, které nasazují generativní AI pro širokou zákaznickou základnu, tak budou muset přizpůsobit sdělení různým demografickým skupinám a připravit se na různou míru přijetí a také na odpor.

Nové technologie nejsou podle společnosti Salesforce zdaleka jediné, co má vliv na rozdílné generační postoje. Generace Z se vyznačuje ochotou vynakládat své peníze jinde a hledat značky, které lépe odrážejí jejich priority.

V uplynulém roce změnilo značku 59 % spotřebitelů z generace Z, což podle expertů značně převyšuje starší generace a představuje nové výzvy při boji o zákaznickou loajalitu.

U generace Z je téměř dvakrát vyšší pravděpodobnost, že změní značku, pokud to lépe odpovídá jejich osobním hodnotám (21 % oproti 11 %), což ukazuje, jak důležité je pro značky využít informací o tom, podle čeho se tato skupina rozhoduje.

Jak lépe naplnit požadavky

Hledání výhodnějších nabídek je podle Salesforcu samozřejmě hlavním důvodem pro změnu značky napříč všemi generacemi – což odráží i obavy z rostoucích cen životních nákladů. Je tedy nepravděpodobné, že se to brzy změní, a značky tak budou stále tlačit na zvyšování efektivity.

Zkušenosti zákazníků podle průzkumu zůstávají určujícím faktorem pro odlišení značky: 80 % zákazníků tvrdí, že zkušenosti, které společnost poskytuje, jsou stejně důležité jako její produkty a služby.

Někdy však může být obtížné splnit požadavky zákazníků v plné míře – například 77 % zákazníků očekává, že při kontaktu s firmou budou s někým okamžitě komunikovat, a 67 % očekává, že firmy budou rozumět jejich potřebám i tomu, jak se mění v čase.

bitcoin školení listopad 24

Ve společnosti Salesforce věříme, že nyní nastal čas, aby společnosti vytvářely bezpečné, inovativní a efektivní služby založené na důvěře zákazníků,“ říká Michael Affronti ze Salesforcu. „A zpětná vazba od klientů je základním vodítkem, jak toho dosáhnout.“

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak