Salesforce: Poptávka po automatizaci vzrostla u více než 90 % společností

25. 7. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: NicoElNino @ fotolia.com
Podle Salesforcu je nutné, aby se organizace více přizpůsobovaly technologickým změnám. Právě to jim umožní vytvářet automatizace a propojovat data a aplikace komplexním způsobem.

Společnost Salesforce uvádí, že v důsledku makroekonomických nejistot na trzích se organizace více než kdy jindy obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod.

Průzkum společnosti odhalil, že naprostá většina (91 %) respondentů z řad ředitelů IT a osob s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT uvádí, že poptávka po automatizaci ze strany obchodních týmů za poslední dva roky vzrostla.

Největší poptávka po automatizaci přitom přišla ze čtyř oddělení: výzkum a vývoj (39 %), administrativa/provoz (38 %), zákaznický servis (33 %) a marketing (26 %).

Automatizace ano (ale ne za každou cenu)

Průzkum také odhalil, že stávající technologické balíčky ovlivňují rychlost, s jakou jsou týmy IT schopny plnit požadavky na automatizaci ze strany podniku. Téměř všichni (96 %) respondenti uvedli, že úprava a přestavba automatizací je náročná, protože se mění systémy a obchodní požadavky.

Čtyři z pěti respondentů navíc uvedli, že restrukturalizace stávajících aplikačních a datových prostředí za účelem podpory automatizace by pravděpodobně prohloubila technický dluh jejich organizace.

Organizace napříč všemi odvětvími chtějí co nejrychleji automatizovat procesy a zákaznické služby. Pokud se však budou snažit postupovat rychle pomocí nesprávných nástrojů a technik, budou ve skutečnosti bránit inovacím,“ uvádí Matt McLarty, globální provozní technický ředitel společnosti MuleSoft.

Vzhledem k tomu, že se organizace snaží plně využít potenciál automatizace nejen k podpoře růstu, ale také k efektivnímu růstu rychlejším a méně rušivým způsobem, téměř polovina (44 %) nyní využívá možnosti integrace a správy API k plné podpoře svých snah o automatizaci podnikových procesů.

Správně provedená automatizace podporuje efektivní růst

Dalších 53 % uvedlo, že funkce správy integrace a API využívá v „určité míře“, což naznačuje, že existuje obrovská příležitost efektivněji automatizovat pracovní postupy ve velkém měřítku a rychleji poskytovat služby zákazníkům.

Průzkum rovněž odhalil, že 80 % organizací bude mít hyperautomatizaci ve svém technologickém plánu během příštích 24 měsíců, což znamená, že potřebují správné nástroje a možnosti k vytváření a úpravám automatizací.

Organizace by si nikdy neměly jen myslet, že jakmile je proces automatizován, je práce hotová,“ říká McLarty. „Jestli jsme se v tomto nestálém období něco naučili, pak to, že potřebujeme novou mentalitu, pokud jde o podnikání.“

bitcoin školení listopad 24

Podle McLartyho je důležité, aby se zavedené společnosti zaměřily na tři věci – růst efektivitou a udržitelností, agilitu s bezpečností ve velkém měřítku a neustálé inovace.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14