Samsung dohání Apple v návštěvnosti webů z mobilních zařízení

10. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor:
Podle měření společnosti Gemius posiluje Samsung svoji pozici na mobilním trhu v regionu střední a východní Evropy.

V Litvě, Srbsku a Bělorusku již vyhrál souboj se svým největším konkurentem, značkou Apple, v České republice se to pravděpodobně stane v nejbližší době, uvádí Gemius, který měří návštěvnost webových stránek v řadě zemí střední a východní Evropy.

Podle výsledků studie se v České republice počet zobrazení stránek generovaných mobilními zařízeními od značky Samsung zvýšil v průběhu posledních dvanácti měsíců o 5 procentních bodů a nyní generuje již téměř 29 % všech mobilních zobrazení.

Nejpoužívanějším zařízením (touto metrikou) je u nás však stále Apple, z jehož zařízení pochází asi 35 % mobilních zobrazení stránek. Apple vede také na dalších trzích, například v Estonsku, Lotyšsku či Chorvatsku, ale jeho podíl postupně klesá.

Výsledky studie ukazují, že Samsung zaznamenal výrazný nárůst mobilní návštěvnosti na všech analyzovaných trzích. Nejvíce mobilních zobrazení webových stránek (kolem 40 %) generují zařízení korejského výrobce v Litvě, Bělorusku a Srbsku. Na dalších trzích by měl její podíl překonat Apple již brzy.

bitcoin školení listopad 24

Data z regionu střední a východní Evropy odráží globální trend prodeje smartphonů. Zařízení se systémem Android získávají stále větší podíl na trhu a posilují svoji pozici oproti těm se systémem iOS, jejichž popularita je v posledních letech stabilní. V boji značek vede Samsung, za kterým následuje Apple,“ uvedl ve zprávě médiím Lauris Lietavietis, odborník společnosti Gemius


Samsung dohání Apple v mobilní návštěvnosti internetu

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14