SAP: Chování spotřebitelů se mění, zaměstnanci potřebují empatii

26. 5. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Boggy - Fotolia.com
Digitalizace se ve firmách promítla nejen ve vztahu k zákazníkům, ale i k zaměstnancům. HR se tak zaměřuje na nové metody inteligentního řízení týmů a zvyšování angažovanosti i motivace zaměstnanců.

Společnost SAP uvádí, že změny spotřebitelského chování a charakteru lidské práce vlivem digitalizace staví firmy před nové výzvy.

Na jedné straně musí pečovat o angažovanost a motivaci svých zaměstnanců, na straně druhé potřebují předvídat nálady a preference svých zákazníků, aby na ně mohly co nejlépe reagovat.

V obou případech je podle SAPu nutné zaměřit se na pozitivní zkušenosti a emoce. Právě této problematice se věnovaly dvě digitální konference pořádané společností SAP: Customer Experience Summit a Human Experience Summit.

Zákazníci ocení personalizovaný zážitek

Změnu spotřebitelského chování podle průzkumu společnosti Kantar očekává 93 % vedoucích pracovníků. Více než tři čtvrtiny spotřebitelů zaznamenalo dopady na rozpočet svých domácností a polovina se z nejrůznějších důvodů cítí znepokojena.

Právě v takových situacích se lidé podle společnosti SAP více zaměřují na to, co nakupují. Firmy, které dokáží náladu svých zákazníků předvídat a zaměří se na budování pozitivní zkušenosti a emoce svých zákazníků, čeká růst a vyšší tržby.

Procházíme revolucí v oblasti zákaznické zkušenosti a řízení komunikace se zákazníkem. Pandemie změnila nákupní zvyklosti spotřebitelů,“ říká Edyta Malesza-Malatratová, ředitelka marketingu SAP pro střední a východní Evropu a Rakousko.

Díky digitálním řešením se společnosti mohou těmto změnám přizpůsobit, oslovit různé skupiny zákazníků a poskytnout jim nové zážitky i emoce,“ dodává.

Péče o zaměstnance na dálku

SAP poukazuje i na to, že pandemie přinesla výrazné změny i do oblasti péče o zaměstnance, kteří jsou nejdůležitějším prvkem obchodní strategie každé firmy.

Změny charakteru lidské práce vlivem technologií, většinová práce z domácích kanceláří a nutnost vést týmy na dálku podle SAPu přiměly řadu společností digitalizovat i oblast HR a zaměřit se na nové metody inteligentního řízení týmů a zvyšování angažovanosti i motivace zaměstnanců.

Například s pomocí cloudového řešení SAP SuccessFactors dosáhla i samotná společnost SAP historicky nejvyšší úrovně spokojenosti zaměstnanců s personálními službami poskytovanými centrem podnikových služeb SAP Services.

Stejně jako v případě zákazníků se stalo klíčovým tématem budování pozitivní zkušenosti. Důležitou součástí je v tomto ohledu i koučování, mentoring a podpora zaměstnanců v pracovním i osobním životě.

bitcoin školení listopad 24

Vítězně z toho vycházejí lídři, kteří dokázali důvěřovat sobě a svým týmům. Sdílením pocitů a emocí posílili mezilidské vztahy v týmu a svým kolegům poskytli skutečnou podporu,“ říká Sabrina Dicková, HR ředitelka SAP pro střední a východní Evropu. 

Zdroj: SAP

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends