Skladon: Individualizaci fulfillmentu vyžaduje sedm z deseti klientů

29. 6. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Sasint @ stock.adobe.com
Přestože je o individualizaci služeb velký zájem, s rostoucím tlakem na automatizaci skladových procesů podle Skladonu nabízí čím dál méně poskytovatelů.

Společnost Skladon informuje, že čeští obchodníci čím dál častěji sahají k outsourcingu svých logistických procesů, a ačkoliv v tomto směru proti zahraniční konkurenci výrazně zaostávají, přínos tzv. fulfillmentu si uvědomuje stále více z nich.

Zájem přitom podle fulfillmentové společnosti není pouze o základní služby, jako je skladování zboží a následná expedice objednávek zákazníkům, ale především o ty doplňkové.

Podle průzkumu společnosti Skladon tak celých 70 % z nich nepoptává pouze samotné skladování a expedici zásilek, ale i kompletaci zboží, speciální balení dle vlastních požadavků nebo třeba speciálně uzpůsobenou zpětnou logistiku.

Polovina obchodníků chce zásilky balit „po svém“

Požadavky směřující ke „customizaci“ služeb se často týkají zmiňovaného balení zboží. Více než polovina obchodníků využívajících fulfillment Skladonu chce své zboží balit do vlastních obalových materiálů – ať už ekologických, nebo třeba prémiových.

Tlak na individualizaci služeb roste a uniformní automatizovaná řešení většině obchodníků jednoduše nestačí. I to je důvod, proč má ve Skladonu každý klient vlastního account managera,“ popisuje Konstantin Margaretis, spoluzakladatel a CEO Skladonu.

Vůbec nejčastěji poptávanou doplňkovou službou ze strany e-shopů je dle společnosti reverzní, neboli zpětná, logistika. Podle průzkumu Skladonu jsou právě reklamace a vratky tou částí logistického procesu, se kterou klienti mnohdy bojují a ve velkém množství zásilek nedokážou vždy zajistit, aby proběhly dle představ zákazníka.

bitcoin školení listopad 24

Individualizace se přitom netýká jen služeb spojených s přepravou zboží směrem k zákazníkovi. Skladon svým klientům zajišťuje také B2B expedici. Doručování distributorům, do velkoobchodů či maloobchodních prodejen si u Skladonu outsourcuje 67 % klientů.

Zdroj: Skladon

Nové články do mailu

 

Chcete mít každý týden přehled o informacích pro resellery, dodavatele služeb a profesionály v prodejním kanále IT a CE? Objednejte si náš mailový servis. Objednat si lze i newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze serverů vydavatelství Internet Info.

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak