Slack: Nástroje AI si nacházejí cestu do kanceláří, vyzkoušel je každý čtvrtý pracovník

12. 3. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Nový průzkum společnosti Slack potvrzuje zrychlující se trend využívání umělé inteligence ve firmách a organizacích.

Podle nejnovějšího průzkumu Workforce Lab pořádaného společností Slack, která je součástí Salesforce, vzrostlo v posledním čtvrtletí 2023 používání nástrojů umělé inteligence na pracovištích o 24 %. Průzkum také vyčísluje průměrné množství času, které kancelářští zaměstnanci stráví plněním úkolů, které mají nízkou prioritu.

Co si vedoucí pracovníci od AI slibují:

  • Zvýšení efektivity a produktivity zaměstnanců (38 % respondentů).
  • Rozhodování založené na datech (35 %)
  • Inovace výrobků a služeb (34 %)
  • Snížení nákladů (33 %)
  • Větší zaměření na strategii než na rutinní úkoly (27 %).
  • Zlepšená zákaznická zkušenost (18 %)

Z dotazování vyplynulo, že přibližně 80 % těch, kteří používají umělou inteligenci, tvrdí, že tato technologie jim zlepšuje jejich produktivitu. Přesto jsou ale názory na AI stále smíšené: 42 % pracovníků tvrdí, že jsou nadšeni, že umělá inteligence a automatizace zvládne úkoly, které jsou součástí jejich současné práce, 31 % má k AI neutrální postoj a 27 % z ní má obavy.

Průzkum Slacku také odhalil, že většina (81 %) vedoucích pracovníků pociťuje tlak na začlenění nástrojů umělí inteligence do své organizace, přičemž polovina všech vedoucích pracovníků uvedla, že míra naléhavosti je vysoká.

Čeho se vedoucí pracovníci obávají:

  • Bezpečnost dat a ochrana soukromí (44 % respondentů)
  • Spolehlivost a přesnost umělé inteligence (36 %)
  • Nedostatek odborných znalostí a dovedností zaměstnanců (25 %)
  • Etické otázky a dodržování předpisů (17 %)
  • Důvěra a přijetí ze strany zákazníků (17 %)
  • Náklady na implementaci a údržbu (16 %)

Zajímavé je i to, že kancelářští zaměstnanci ve firmách, které vydaly pokyny pro používání umělé inteligence, téměř šestkrát častěji experimentují s nástroji AI ve srovnání s pracovníky, jejichž firmy žádné takové pokyny nemají.

Pracovníci také uvádějí, že 41 % svého času tráví úkoly, které mají „nízkou hodnotu, opakují se nebo nemají smysluplný přínos pro jejich hlavní pracovní náplň“. To ukazuje na jasnou příležitost pro nástroje umělé inteligence a automatizaci, které mohou pomoci zaměstnancům soustředit energii od rutinní práce k činnostem, které mají vyšší hodnotu.

bitcoin školení listopad 24

Drtivá většina lidí, kteří využívají umělou inteligenci a automatizaci, již začíná pociťovat nárůst produktivity,“ říká Christina Janzerová, senior viceprezidentka pro výzkum a analytiku ve společnosti Slack. „Data však naznačují, že neposkytnutí pokynů nebo instrukcí ohledně AI může bránit zaměstnancům, aby ji vyzkoušeli. Pokud chcete své zaměstnance připravit na revoluci v oblasti AI, můžete začít tím, že jim poskytnete pokyny, jak lze AI v práci využívat.“

Zdroj: Slack

Čtěte dále

ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14