Slovenskému maloobchodu s ICT se v dubnu dařilo výrazně víc než českému

7. 6. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Pravidelné zprávy statistických úřadů podávají pohled na výkon prodeje ICT v České republice a na Slovensku.

Podle ČSÚ se meziměsíčně tržby v českém maloobchodě (CZ-NACE 47) po očištění o sezónní vlivy snížily v dubnu reálně o 0,8 %. Meziročně se maloobchod očištěný o kalendářní vlivy zvýšil o 4,8 %, bez očištění o 2,7 %.

Největší podíl na růstu tržeb v maloobchodě (bez očištění) měl internetový a zásilkový prodej, který se zvýšil o 20,9 %. Ve specializovaných prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením pak tržby rostly o 2,6 %.

Na Slovensku se tržby v maloobchodě podle statistického úřadu meziměsíčně zvýšily nepatrně o 0,3 % a meziročně rostly o 6,5 %. Růst byl ve většině činností, z toho nejvýznamnější v maloobchodě se zařízeními pro ICT ve specializovaných prodejnách o 50,5 %.

Ve slovenském velkoobchodu tržby meziměsíčně klesly o 1,9%. Ve srovnání s dubnem 2016 se pak meziročně snížily o 1,2 %. Vývoj značně ovlivnil pokles tržeb ve velkoobchodu s ICT zařízeními o 14,2 %.

Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends