SPIR: Internet vede jako zdroj informací při nákupu zboží a služeb

26. 1. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Z průzkumu Sdružení pro internetovou reklamu a agentury Mediaresearch vyplývá, že internet je vnímán jako nejvhodnější informační médium v oblasti nabídky zboží a služeb a zpravodajství. Seznamte se s podrobnými výsledky.

Druhá vlna doplňkového výzkumu projektu NetMonitor, který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) zrealizovala agentura Mediaresearch ukazuje, že internet je vnímán jako nejvhodnější médium pro zpravodajství a získání informací v oblasti nabídky zboží a služeb. Internetového průzkumu se zúčastnilo 2 500 respondentů starších 15 let.

Denodenně internet používá 85 % české internetové populace. Ve stejné frekvenci užití následuje televize (62%) a rádio (52%). Z hlediska zdroje informací o produktech a službách je internet považován jednoznačně za nejvhodnější médium (96%).  Více než dvě třetiny respondentů považují za velmi dobrý zdroj těchto informací i noviny a časopisy. Naopak podíl televize se pohybuje na hranici 56%.

Vhodnost jednotlivých médií v oblasti nabídky zboží a služeb

Zdroj: SPIR

On-line nákupy vede elektronika

Většina ze všech respondentů by internet jako zdroj informací využila při nákupu zboží a služeb spojených se vzděláním, volným časem a hobby a cestováním. Největší podíl internetových uživatelů je ochotný nakupovat online produkty a služby z kategorií elektro, spotřební elektronika (60%), cestování (45%) a vybavení kanceláří a domácností (43%).

Využití internetu pro nákup zboží a služeb

Zdroj: SPIR

Co uživatelé nejvíce hledají?

Stejně jako v případě minulé vlny výzkumu čeští internetoví uživatelé nejčastěji vyhledávají informace o videoklipech, sportu a cestování. Zhruba tři ze čtyř internetových uživatelů využívají internet několikrát za měsíc také k nákupu zboží a služeb či poslechu internetových rádií. Nejvyhledávanější témata českých internetových uživatelů na denní bázi jsou: kariéra, studium, online hry, erotika a auto-moto.

Informace a služby vyhledávané na internetu

Zdroj: SPIR

Zpravodajství a zábava

Tištěné noviny a časopisy čte pravidelně každý den jen každý pátý uživatel internetu. Z médií na internetu je nejčastěji denně navštěvované online zpravodajství a magazíny (51%), následuje online poslech rádia (12%) a online sledování TV (9%). Vhodnost jednotlivých médií v oblasti zpravodajství


Zdroj: SPIR


V oblasti zábavy dominuje internet spolu s televizí. Jako velmi vhodný zdroj zábavy považuje internet 60% respondentů, následuje televize (54%), rádio (35%) a noviny a časopisy (20%). Vhodnost jednotlivých médií v oblasti zábava

bitcoin školení listopad 24

Zdroj: SPIR

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti