SPIR změnil rozhodnutí, internet v ČR bude měřit Gemius s Mediaresearch

13. 10. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Gemius, dodavatel průzkumu internetu, byl vyhlášen vítězem ve výběrovém řízení na dodavatele oficiálního auditu návštěvnosti internetu v ČR. Co vedlo Sdružení pro internetovou reklamu ke změně?

SPIR změnil rozhodnutí, internet v ČR bude měřit Gemius s Mediaresearch Foto: © ra2 studio - Fotolia.comSdružení pro internetovou reklamu (SPIR) změnilo své předchozí rozhodnutí a oznámilo, že vítězem tendru na měření návštěvnosti internetu v České republice je společnost Gemius ve spolupráci s agenturou Mediaresearch.

Důvodem změny rozhodnutí bylo zpoždění v implementaci měření od původně vybraného realizátora, společnosti comScore, a nesplnění požadavků SPIR v očekávaném termínu.

Výběrové řízení na oficiální měření internetu pro český trh SPIR vyhlásil v roce 2010 a zúčastnili se ho čtyři uchazeči: Gemius ve spolupráci s agenturou Mediaresearch (doposud dodávali statistiky), comScore, Data Collect a TNS Aisa. Původně se SPIR rozhodl pro spolupráci se společností comScore, po několika měsících jednání změnil toto rozhodnutí.

Společnosti Gemius a Mediaresearch tak navážou na svou předchozí spolupráci se SPIR. Nová etapa měření začne v lednu 2012 a bude probíhat po dobu tří let.

bitcoin školení listopad 24

Měření doplní mobilní zařízení a streamovaný obsah

Měření návštěvnosti internetu v ČR bude sestávat z několika částí: měření návštěvnosti webových stránek, návštěvnosti internetu z mobilních zařízení, měření streamovaného obsahu a aplikací.

Další fáze projektu NetMonitor nabídne různé inovace včetně nové verze analytického nástoje. Nejdůležitější inovací bude zavedení nové metodologie výpočtu dat, která umožní rychlejší dodání měsíčních výsledků návštěvnosti internetu spolu se sociodemografickou strukturou internetové populace. Česká republika, spolu se Slovenskem, budou prvními trhy, kde se zavede tato nová metodologie.

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data