Spravované služby a pět důvodů, proč je (některé) firmy nechtějí

15. 6. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor:
Obava z propouštění a přizpůsobování se nové situaci, skepse ohledně skutečných výhod nebo jednoduše absence potřeby. To jsou podle průzkumu společnosti CopmTIA jedny z hlavních důvodů, proč malé a střední podniky nechtějí začít využívat spravované služby.

Správa služeb externím dodavatelem je něco, po čem rádo sáhne velké množství malých a středních firem. Oceňují zvýšení účinnosti a spolehlivosti, vyšší úroveň zabezpečení i údržby, to vše při vynaložení menších částek a uvolnění rukou IT oddělením.

Existuje však i řada společností, které spravované služby nechtějí, a jejich přesvědčení je podle nedávné studie společnosti CompTIA vyšší než kdy předtím. Zatímco v roce 2013 uvedlo pouze 7 % společnosti nepoužívajících spravované služby, že na tom neplánují nic měnit, letos je to již 31 %.

K tomuto přesvědčení firmy nejčastěji vede následujících pět důvodů:

1. Skepse ohledně úspor

Zatímco v minulosti byla úspora nákladů hlavním důvodem navázání spolupráce s poskytovatelem spravovaných služeb, v současnosti se nachází na čtvrtém místě. Podle CompTIA je příčinou tohoto poklesu skutečnost, že zákazníci uvažují strategičtěji a navíc zjistili, že u spravovaných služeb se špatně vypočítává ROI.

2. Absence potřeby

Řada menších podniků spravované služby zcela jednoduše nepotřebuje. Zatímco v roce 2014 uvedlo v průzkumu společnosti CompTIA 58 % respondentů, že potřebují pomoc se spouštěním, instalací a integrací technologií, letos to bylo jen 48 %. Na „vině“ jsou zejména cloudová řešení.

3. Nechuť outsourcovat

Paradoxní je, že zatímco vyšší úroveň bezpečnosti je jedním z důvodů, proč řada firem přechází na spravované služby, u části z nich je obava o bezpečnost a soukromí jedním z hlavních důvodů, proč se jim vyhýbají.

4. Obavy ze ztráty kontroly a propouštění

Outrourcing technologií může nejen snížit kontrolu firmy nad detaily, ale zároveň přesouvá zodpovědnost z rukou IT oddělení do rukou byznysu... a v některých firmách si začnou říkat, zda je nějaké IT oddělení vůbec zapotřebí. Ve 26 % firmách využívajících spravované služby se IT oddělení zmenšilo a v 9 % bylo dokonce skutečně zrušeno.

5. Obavy z přechodného období

Kromě obavy z personálních změn se firmy obávají i nutného období potřebného pro zavedení nových systémů – ať jde o proškolení zaměstnanců nebo proměnu celých podnikových procesů. Není překvapením, že nejčastěji používané spravované služby jsou ty, které mají v tomto ohledu nejmenší dopad.

bitcoin školení listopad 24

Průzkum ukázal, že u firem používajících spravované služby je nejčastější formou (72 %) zálohování a obnova dat. Následují bezpečnostní služby (68 %) a ukládání dat (64 %).

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC