Sprinx: růst nebo stagnace v roce 2012? 60:40

8. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © spiral - Fotolia.com
Podle průzkumu společnosti Sprinx systems mezi svými zákazníky očekávají české firmy navzdory globálním ekonomickým nejistotám v příštím roce růst počtu zákazníků. Jak se na to připravují?

Sprinx: České firmy budou čelit výzvám roku 2012 posílením obchodních aktivit Cílem průzkumu společnosti Sprinx Systems, dodavatele CRM, bylo zjistit, jak silně se odráží riziko další krize v pohledu na byznys v roce 2012 a jak těmto hrozbám chtějí firmy čelit.

Průzkumu se účastnila stovka firem, které byly vybrány tak, aby zastupovaly více oborů, na něž případná krize dopadá s různou intenzitou. Obecně se jednalo o malé a středně velké firmy, 80 % z nich tvoří podniky do 100 zaměstnanců.

V anketě 39 % respondentů uvedlo, že očekává, že budou v příštím roce stagnovat nebo ztrácet zákazníky. Naopak 61 % dotázaných vidí budoucnost optimisticky a hlásí, že očekávají více zákazníků.

Pro udržení zákazníků sází 56 % respondentů na inovace ve své nabídce. Více než třetina dotázaných firem (37 %) se domnívá, že pro udržení zákazníků je klíčové s nimi komunikovat a naslouchat jejich potřebám. Pouze 7 % hodlá řešit udržení zákazníků snížením cen.

Obchodem ke zvýšení produktivity

Zvyšovat produktivitu se chystá 67 % posilováním obchodních aktivit, 4 % uvažují o propouštění a více než pětina respondentů (22 %) bude hledat způsoby, jak uspořit.

Nadpoloviční většina dotázaných firem (57 %) považuje jejich vztah se zákazníkem za partnerství, 30 % má obavy, že o zákazníky přijde, a proto přistoupí na většinu jejich požadavků. Jako tvrdý obchodní boj chápe vztah se zákazníkem 13 % respondentů.

bitcoin školení listopad 24

Polovina firem nevyužívá plný potenciál CRM

Co se týká využívání CRM systému v obchodě, 50 % dotázaných zákazníků Sprinx Systems odpovědělo, že jim CRM účinně pomáhá zjistit, na co se v obchodě zaměřit nebo kde se naopak snaží zbytečně.

Na druhou stranu polovina firem odpověděla, že CRM používají v omezeném rozsahu a neumí využít plně vše, co nabízí.

Zdroj: Sprinx Systems, ChannelWorld

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends