Srovname.cz: Většina uživatelů kliká v cenových srovnávačích na prvních pět pozic

17. 8. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Mike Kiev - Fotolia.com
Srovnávač cen zboží Srovname.cz zveřejnil statistiku, podle které většina internetových uživatelů kliká na 1. – 5. pozici a nepreferuje pouze nejnižší cenu. Má při prodeji smysl využít aukční systém platby za proklik?

Většina uživatelů kliká v cenových srovnávačích na prvních pět pozic. Foto: © Mike Kiev - Fotolia.comZ aktuální statistiky návštěvnosti internetového srovnávače cen zboží Srovname.cz vyplývá, že 81 % uživatelů klikne na hledanou položku/zboží a internetový obchod, který je na 1. - 5. pozici ve vyhledávači, aniž by použilo filtr pro srovnání nabídek zboží a obchodů výhradně dle ceny.

Srovnávač podle prohlášení společnosti pokrývá přes 400 000 položek zboží z více než tisíce českých internetových obchodů.

Srovname.cz ve zprávě uvedlo, že podobně jako v případě kontextových a vyhledávacích PPC reklamních systémů, se internetovým obchodníkům vyplatí vyšší pozice i v cenových porovnávačích. Statistiky však neuvádí, kolik z těchto prokliků vede ke skutečnému nákupu uživatele.

Srovnávače cen v květnu představily aukční systém platby za proklik – tedy za přivedení uživatele do e-shopu.


 

Proklikovost pozic ve srovnání cen na Srovname.cz

 

pozice 1

42,46%

pozice 2

17,84%

pozice 3

9,50%

pozice 4

6,46%

pozice 5

4,78%

pozice 6

3,64%

pozice 7

2,84%

pozice 8

2,37%

pozice 9

1,80%

pozice 10

1,48%

Zdroj: Srovname.cz, červenec 2011


 

bitcoin školení listopad 24

Ředitel projektu Srovname.cz, David Folprecht, tvrdí, že se aukce prodejcům vyplatí, neuvádí však, nakolik jsou konverze úspěšné: „Statistiky chování uživatelů nám jasně ukazují, že investice do tohoto aukčního systému se internetovým obchodům opravdu vyplatí a celý systém je pro ně daleko férovější než dříve. Obchodník si jasně spočítá, kolik je ochoten zaplatit za získání potenciálního zákazníka a má jistotu, že za zvolených podmínek získá více zákazníků. Navíc umožní šikovným obchodníkům umístit své obchody před ty méně pružné s vysokými vnitřními náklady.

Máte s úspěšností „placených pozic“ v cenových vyhledávačích zkušenosti? Podělte se s námi na channelworld@idg.cz.

Zdroj: Srovname.cz
Foto: © Mike Kiev - Fotolia.com

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Heureka.cz, APEK: Heureka, česká e-commerce loni vyrostla o 5 %
Heureka.cz, APEK: Heureka, česká e-commerce loni vyrostla o 5 %
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends