Stručné tipy z ShopCampu 2015 pro kampaně, personalizaci a analytiku v e-shopech

22. 10. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: ShopSys, Shoptet
Společnosti ShopSys a Shoptet uspořádaly v sobotu 17. 10. druhý ročník konference ShopCamp. Co zaznělo v přednáškovém sálu Fakulty architektury ČVUT?

Během 9 přednášek a 5 workshopů na konferenci ShopCamp 2015 získali účastníci rady, jak provozovat e-shop a zlepšit jeho propagaci, ale přišli si také na informace o českém trhu e-commerce.

V úvodní přednášce Tomáš Braveman z Heureka.cz uvedl, že z celkového obratu e-commerce nejvíce ukrajují mobilní telefony (24,1 %) a bílá technika (20 %).

V dalších přednáškách se čeští odborníci zaměřili na rady v on-line marketingu. Marek Prokop e-shopaře upozornil, že když vypnou všechny kampaně, musí zlepšovat IT a logistiku, tedy příjemný nákup a rychlé doručení.

Jana Nádvorníková kromě věnování se PPC reklamám zdůraznila, že základem je přehledný e-shop, ve kterém se zákazník neztratí. Výrazně doporučovala také úzkou spolupráci mezi majitelem e-shopu a PPC specialistou.

Eliška Vyhnánková pak radila, jak pracovat s Facebookem a upozornila, že Facebook má na reálného uživatele „milion impulzů a jak lépe cílit reklamu přímo pro něj“.

Miroslav Uďan, Shoptet (vpravo)

Zdroj: Shoptet, ShopSys

Dopolední přednášky uzavřel Jan Kvasnička, odborník na UX, jehož vystoupení se zabývalo personalizací, která nemá být jen o zobrazení výpisu prohlédnutých produktů.

S personalizací byste měli pracovat, například i přes prázdný košík můžete zákazníka navést zpět do e-shopu. Poradil také, že můžete použít geolokaci pro doporučení místa odběru.

Pavel Ungr, specialista na SEO, e-shopařům připomenul důležitost analýzy klíčových slov, bez které „nelze postavit e-shop s dobrou strukturou“. Současně však upozornil, že na prvním místě je vždy zákazník, který se musí v obchodě cítit dobře a orientovat se v něm.

Jan Tichý z Medio Interactive hovořil o přemíře dostupných analytických nástrojů. Nenechte se při rozhodování zahltit nepotřebnými informacemi. Podle jeho zkušenosti stačí mít 4-5 reportů se správnými čísly.

Ondřej Tomek dal přítomným na ShopCampu návod jak oslovit případné investory a co si dát pozor. Jedním ze základních signálů možného úspěchu projektu je podle něj nadšení. To se dá přeložit i jako schopnost vytrvat v horších dobách.

Upozornil také na výrazný rozdíl v jednání a záměrech investora, pokud do projektu vkládá své peníze nebo prostředky získané od dalších subjektů.

Při výběru přednášejících jsme chtěli účastníkům přinést jak zajímavé informace, tak i rady. Věřím, že se nám to povedlo, přednáškový sál i workshopy byly obsazené do posledního místa. Videa všech přednášek budou v horizontu několika dnů na webu,“ uvedl v oznámení Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

bitcoin školení listopad 24

Video z ShopCampu 2015

Zdroj: Shoptet, Shopsys

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends