Symantec: Firmy podceňují bezpečnostní riziko sociálních sítí

30. 7. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Octus - Fotolia.com
Symantec zveřejnil výsledky studie zaměřené na sociální média, která zkoumala, jak se organizace chrání před negativními důsledky používání sociálních sítí, jako jsou Facebook, Twitter a další on-line fóra. Kde mají firmy mezery a lze jim dodat řešení?

Symantec: Firmy podceňují bezpečnostní riziko sociálních sítí Foto: © Octus - Fotolia.comPrůzkum ukázal, že průměrně firmy zažily v uplynulém roce 9 incidentů spojených se sociálními médii. Jednalo se například o zveřejňování důvěrných informací zaměstnanci. Většina dotčených firem (94 %) čelí podle průzkumu negativním následkům, včetně poškození dobré pověsti, ztráty důvěry zákazníků, ztráty dat a ušlého zisku.

Firmy ví, jak je důležité chránit a uchovávat e-maily, IM, tabulky a další nestrukturované informace. Nyní si také musí uvědomit, že stejně důležité jsou i informace na sociálních sítích,“ uvedl v tiskovém oznámení Greg Muscarella, senior director of product management, Symantec Information Management Group.

Firmy řešení odkládají

Podle průzkumu 82 % podniků vedlo alespoň diskuzi o možnostech archivace citlivých obchodních informací na sociálních sítích, začlenění sociálních sítí do bezpečnostních politik a o programech vzdělávání zaměstnanců. Nicméně méně než 25 % organizací skutečně realizovalo některé z těchto technologií a politik.

Průzkum odhalil 3 nejčastější incidenty velkých firem na sociálních sítích v uplynulém roce:

bitcoin školení listopad 24

  • zaměstnanci sdílí příliš mnoho informací na veřejných fórech (46 %),
  • ztráta nebo odhalení důvěrných informací (41 %),
  • zvýšený počet soudních sporů (37 %).

Dopady draze zaplatí

V průzkumu odpovědělo více než 90 % dotázaných se zkušeností s incidenty ze sociálních médií, že pocítilo negativní následky, včetně:

  • snížení ceny akcií (průměrná cena: 1 038 401 dolarů),
  • nákladů na soudní spory (průměrná cena: 650 361 dolarů),
  • přímých finančních nákladů (průměrná cena: 641 993 dolarů),
  • poškození pověsti značky / ztráty důvěry zákazníků (průměrná cena: 638 496 dolarů),
  • ušlých zisků (průměrná cena: 619 360 USD).

Studii provedla v dubnu 2011 agentura Applied Research, která se zaměřila na IT odborníky a vrcholový management zodpovědný za počítače, sítě a technologické zdroje v malých, středních a velkých firmách. Průzkumu se zúčastnilo 1225 respondentů ze 33 zemích Severní Ameriky, regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika), Asie a Tichomoří a Latinské Ameriky.

Zdroj: Symantec
Foto: © Octus - Fotolia.com

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti