T-Mobile v prvním čtvrtletí 2021 rostl, tržby přesáhly 7 miliard korun

12. 5. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © happysunstock - Fotolia.com
Výsledky podle T-Mobilu potvrzují pozitivní ekonomickou trajektorii. Počet mobilních zákazníků operátora dosáhl téměř 6,2 milionu; 377 000 zákazníků využívalo pevné připojení a 199 000 některou z televizních služeb.

Společnost T-Mobile oznámila výsledky svého hospodaření v prvním kvartálu letošního roku. Z nich vyplynulo, že operátor ve sledovaném období zvýšil tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru o mírných 2,8 % na 7 miliard korun.

T-Mobile uvádí, že stále akcelerující trend růstu spotřeby mobilních dat doprovází meziroční nárůst volání, pevného připojení a televizních služeb a současně opačný trend v používání SMS.

Počet mobilních zákazníků operátora dosáhl téměř 6,2 milionu; 59 % báze tvoří zákazníci se smlouvou. Podíl zákazníků využívajících předplacenou kartu se meziročně snížil na 32 %; naopak stále roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet vzrostl na 564 000 a představuje 9 % z celé zákaznické báze.

V prvním čtvrtletí roku 2021 využilo pevné služby T-Mobilu 377 000 zákazníků, tedy o 7,7 % více než ve stejném období roku 2020. T-Mobile TV na IPTV nebo satelitních platformách používá téměř 199 000 zákazníků, meziročně o 16,4 % více.

Spotřeba dat nadále stoupá

Provoz v síti T-Mobile potvrdil trend růstu objemu přenesených dat a pokles SMS. Počet volaných minut se meziročně zvýšil o téměř 11 %, oproti tomu počet SMS klesl o 20 %.

Celkový objem přenesených dat se podle operátora neustále zvyšuje: mobilní a fixní datový provoz vzrostl meziročně o více než 23 %, objem čistě mobilních dat byl ve srovnání se stejným obdobím 2020 o polovinu vyšší.

Společnost dále pokračovala v budování celostátní optické sítě a v prvním čtvrtletí připojila celkem 10 535 nových domácností, nejvíce v Praze, Ústí nad Labem, Přerově, Brně a Plzni. Letošní ambicí je zajistit gigabitové optické spojení pro dalších 100 tisíc domácností.

Navzdory pandemickým omezením otevřel T-Mobile v Praze první prodejnu budoucnosti Magenta Experience Centrum, která bude v budoucnu sloužit jako místo setkávání, pořádání konferencí, tvorby podcastů a ukazování digitálních možností budoucnosti.

bitcoin školení listopad 24

Jsme připraveni investovat do naší společné budoucnosti a pokračovat v naplňování naší vize propojené země, liberalizaci internetu a v budování gigabitové společnosti,“ uvedl José Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom.

Zdroj: T-Mobile

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data