Telefónica potvrdila akvizici skupinou PPF za 63,6 miliardy korun

5. 11. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Xuejun li - Fotolia.com
Telefónica dnes potvrdila delší dobu spekulovanou dohodu na prodeji majoritního podílu ve společnosti Telefónica Czech Republic finanční skupině PPF.

PPF za podíl 65,9 %, který zahrnuje i společnost Telefónica Slovakia, zaplatí 2,467 miliardy eur (63,6 mld. Kč). Z toho 2,063 miliardy eur (53,2 mld. Kč) má uhradit v okamžiku dokončení transakce a 404 milionů eur (10,4 mld. Kč) v průběhu následujících čtyř let. Před samotným převodem akcií má Telefónica získat v průběhu listopadu dalších 260 milionů euro (6,7 mld. Kč) na dividendách.

„Přestože se očekává, že PPF učiní povinnou nabídku na odkup zbývajících podílů od ostatních akcionářů, Telefónica si ponechá podíl 4,9 % v nové společnosti a bude odvětvovým a obchodním partnerem po dobu následujících až čtyř let,“ uvádí operátor v oznámení.

V souladu s podmínkami smlouvy může Telefónica odprodat své akcie i po skončení povinného odkupu akcií.

Telefónica tvrdí, že hodnota akvizice představuje více než šestinásobek EBITDA 2014 na transakci, která neobsahuje synergie vzikající při konsolidaci trhu.

Telefónica se lokálně přejmenuje, O2 zůstane

Telefónica Czech Republic i Telefónica Slovakia změní své názvy. Nadále však budou podnikat pod značkou O2, a to maximálně po dobu čtyř let.

Nově vzniklé společnosti se také začlení do partnerského programu skupiny Telefónica, který umožňuje dalším telekomunikačním operátorům možnosti čerpat některých výhod skupiny Telefónica,“ oznámil operátor médiím.

bitcoin školení listopad 24

Transakce by měla snížit dluh skupiny Telefónica o 2,685 miliardy eur. Dokončení transakce podléhá schválení odpovědných regulačních úřadů.

Telefónica začala v České republice podnikat v roce 2005 a pobočku na Slovensku založila o dva roky později. Ke konci června 2013 obsluhovala dohromady 9,3 milionu zákazníků mobilních, fixních a IPTV služeb (vč. překryvů).

Zdroj: Telefónica Czech Republic

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?