Téměř 90 % zákazníků e-shopů je spokojeno s nabídkou dopravy, výhrady jdou za dopravci

2. 11. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © mangostock - Fotolia.com
Průzkum Asociace pro elektronickou komerci odhalil až překvapivě vysokou spokojenost českých nakupujících s nabídkou dopravy zboží z e-shopů. Respondenti by ocenili možnost platit kartou u řidiče, potlačení falešných pokusů o doručení a zkrácení času doručení, ale to jsou výtky směřující k dopravcům, ne k obchodům.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky svého průzkumu týkajícího se doručování zboží z e-shopů. Odpovědi spotřebitelů ukázaly, že e-shopy obecně vstupují do vánoční sezóny s velmi dobrou pověstí a důvěrou mezi nakupujícími. Spokojenost panuje i co se týče dopravy.

Pokud jde o volbu způsobu dodání objednaného zboží, 35 % nakupujících se rozhoduje převážně podle konkrétní objednávky, volí podle typu a velikosti zboží či podle aktuální potřeby objednávaného výrobku. Naopak 30 % zákazníků e-shopů se rozhoduje podle nejnižší ceny.

Dalších 18 % spotřebitelů se spoléhá na předchozí pozitivní zkušenost, 8 % je ochotno si připlatit za kvalitní dodání a volí tedy podle poměru ceny a výkonu, 7 % nakupujících se pak řídí čistě podle zaběhnutých zvyků.

Jako nejčastější místo doručení objednávky volí velká většina nakupujících svůj domov. Zatímco domů si nechává zboží dopravit 72 %, do zaměstnání pouze 10 %. Velký vliv však má to, kde nakupující žije. Zatímco ve velkých městech si nechává zboží domů doručit 54 % zákazníků, na vesnicích je to 81 %.

Zákazníci jsou obecně spokojení. APEK uvádí, že 88 % respondentů obvykle vnímá nabídku dopravy v e-shopech jako dostatečnou. Pokud by se něco mělo zlepšit, respondenti nejčastěji uváděli rozšíření nabídky platby kartou u řidiče, odstranění fingovaných pokusů o doručení zboží a vylepšení nabídky časů doručení objednávek.

bitcoin školení listopad 24

Internetové obchody v České republice posouvají hranice kvality služeb každý rok o krůček dál. Současné možnosti a schopnosti e-shopů v oblasti logistiky jsou na opravdu vysoké úrovni,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram