Téměř dvě třetiny spotřebitelů nakoupí dárky v e-shopu, který již znají (Shoptet)

18. 11. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Mitarart - Fotolia.com
Spotřebitelský průzkum Shoptetu ukázal, že 96 % oslovených plánuje nakoupit alespoň část vánočních dárků v e-shopech a 62 % z nich tak učiní v obchodu, se kterým již mají pozitivní zkušenosti. Hlavní nápor podle Shoptetu přijde v polovině prosince.

Hlavní nápor v souvislosti s vánočními nákupy zaznamenaly e-shopy již počátkem listopadu. Uvádí to společnost Shoptet, podle níž během tohoto období došlo k nárůstu objednávek o 26 %. Anketa Shoptetu dále ukázala, že téměř 96 % z 1,2 tisíce respondentů si letos pořídí alespoň část dárků v e-shopech.

První vlna vánočních nákupů na e-shopech většinou začíná v polovině září. Letos sice tento nárůst přišel o něco později, ale o to výrazněji. Začátkem října stoupl počet objednávek o 16 %. Největší nápor pak mohou e-shopaři očekávat 14. - 15. prosince,“ uvedl CEO Shoptetu Miroslav Uďan.

V osvědčených e-shopech, kde již někdy nakupovali, pořídí vánoční dárky 62 % dotázaných. Jako hlavní důvody respondenti uváděli především důvěryhodnost a dobrou předchozí zkušenost (34 %), výhodné věrnostní programy (21 %), znalost zboží i orientaci v obchodu (17 %) a jistotu, že nakupují u poctivého obchodníka (12 %).

bitcoin školení listopad 24

Internetové obchody hlavní nápor ještě čeká, většina dotázaných (82 %) bude totiž své dárky teprve pořizovat. Celkem 59 % respondentů chce mít Ježíška vyřízeného nejpozději dva týdny před Štědrým dnem, ostatní připouští, že budou nakupovat na poslední chvíli.

Zdroj: Shoptet

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends