Toshiba, Fujitsu a Vaio údajně jednají o fúzi v oblasti PC

7. 12. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © rgbspace - Fotolia.com
Spojení tří japonských značek by vytvořilo šestého největšího světového hráče. V kontextu klesajícího trhu PC je fúze jedním ze způsobů, jak mohou menší výrobci přežít.

Společnosti Toshiba, Fujitsu a Vaio podle japonského serveru Nikkei jednají o možném spojení svých aktivit v oblasti PC. Nová společnost by měla vzniknout k 1. 4. 2016, kdy začíná japonský finanční rok.

Podle serveru je pravděpodobné, že bude fungovat pod značkou Vaio, která původně patřila pod Sony, ale od února 2014 ji vlastní investiční fond Japan Industrial Parters.

Spojení několika menších hráčů by v kontextu zmenšujícího se trhu PC dávalo smysl. Všechny tři společnosti jsou navíc japonské a jejich spojení by proto nebránily kulturní rozdíly. Pozice výrobců ve světových regionech se navíc navzájem doplňují – Toshiba je silná v severní Americe, Fujitsu zase v Evropě.

Společný podíl všech tří značek na globálním trhu PC v roce 2014 činil 6 %, což by stačilo na šesté místo světového žebříčku. Nikkei dodává, že na domácím japonském trhu by zmíněná trojice dosáhla výrazného 30% podílu.

bitcoin školení listopad 24

Fúze tří značek do jedné by kromě silnější pozice přinesla i ekonomické výhody v podobě snížení některých nákladů. Pořád je však možné, že společnosti usoudí, že by tyto úspory a další výhody byly tak marginální, že ze spojení sejde.

Zdroj: Nikkei, IDG News Service

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends