Tržby českých e-shopů za první půl rok rostly o pětinu (Acomware)

28. 7. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
Vypadá to na další rekord české e-commerce. Od ledna do konce června se obrat tuzemských e-shopů meziročně zvýšil o 22 % a růst akceleroval.

Nárůst obratu české e-commerce o 22 % za první pololetí ukazuje analýza konzultační společnosti Acomware a jejích partnerů.

První letošní pololetí bylo pro české e-shopy úspěšné. Díky vyšší spotřebě domácností zůstává i růst e-shopů nad 20 %, meziročně jde konkrétně o 22 %,“ uvedl Ondřej Klega z Acomwaru.

Ve druhém čtvrtletí rostly tržby e-shopů dokonce o něco rychleji – konkrétně o 25 %. Nárůst však podpořil vysoký zájem zejména o sezónní zboží, jako jsou bazény, klimatizace nebo domácí ventilátory.

Acomware se tak blíží naplnění své prognózy, že v roce 2016 se bude obrat z české e-commerce blížit sto miliardám korun.

Graf: Růst české e-commerce

Růst české e-commerce

Zdroj: Acomware

Jedním z hlavních důvodů pokračujícího růstu je vyšší míra konverze, ukazuje analýza. Zatímco letos dosahovala zhruba 2,5 %, loni ve druhém čtvrtletí činila jen 1,6 %. Míra konverze určuje procento návštěvníků internetových e-shopů, kteří dokončí objednávku.

Ondřej Klega dodává, že nejrychleji rostou prodeje realizované pomocí mobilních telefonů – konkrétně ve druhém kvartálu meziročně o 67 %. Přesto tržby z objednávek z desktopu stále tvoří 86 % (loni 89 %).

Graf 1: Podíl zařízení na obratu

Podíl zařízení na obratuZdroj: Acomware

Statistiky společnosti TrendLucid, která se věnuje monitoringu cen, analýzy tržních trendů a sledování uživatelského chování na internetu, ukazují, že sice rostl ve 2. kvartálu prodej sezónního zboží, ale zájem zákazníků oelektroniku a domácí spotřebiče klesal.

Podle statistik společnosti GoPay také roste důvěra v online platbu. Již 64 % zákazníků, kteří využijí tuto bránu, zaplatí kartou. Loni to bylo 59 %. Populární jsou podle GoPay také bankovní tlačítka, která využívá 29 % zákazníků.

Tento trend je patrný jak z dat o rozložení platebních metod na naší platební bráně, tak i z poptávek nových e-shopů, které chtějí dominantně umožnit svým zákazníkům platit kartou,“ vysvětluje Jan Vodička, marketingový manažer GoPay.

bitcoin školení listopad 24

V rámci analýzy Acomware zkoumal data více než 60 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 3 miliardy Kč. Zdrojem dat je Google Analytics.

Zdroj: Acomware

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram