Twisto: Digitální mobilní platby využívá 67 % českých zákazníků

8. 3. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Tyler Olson - Fotolia.com
Startup rovněž eviduje klesající zájem o plastové platební karty. Devět z deseti nových klientů Twista využívá jen virtuální variantu.

Společnost Twisto poukazuje na skokový nárůst v mobilním placení skrze karty napojené na digitální peněženky typu Apple Pay a Google Pay. Placení kartou Twisto přes tyto digitální peněženky využilo přes 67 % uživatelů, a to zejména pro menší každodenní nákupy.

Virtuální placení je na vzestupu a společnost Twisto zaznamenala za uplynulý rok výrazný přechod z plastových platebních karet na virtuální. Ačkoli ty plastové stále tvoří stabilní podíl na trhu, vzrůstající mobilní trend je více než patrný.

Téměř dvě třetiny všech uživatelů Twista podle společnosti postupně přechází na mobilní placení a 90 % nových klientů o fyzickou kartu při založení účtu ani nežádá. Startup tak plánuje do roku 2025 ukončit vydávání fyzických karet.

Zájem roste i v Polsku

Twisto upřesňuje, že přes jeho virtuální karty v Apple Pay a Google Pay se za rok 2021 uskutečnilo dvojnásobně více transakcí než dříve – dominovaly nákupy v e-shopech s elektrem, v těsném závěsu s módními doplňky a potravinami, a platby za datové služby.

bitcoin školení listopad 24

Také u sousedů v Polsku poskočily virtuální karty a jejich využití oproti těm fyzickým o 440 %, počet klientů využívajících virtuální karty také postupně překročil i počet klientů platících plastovými kartami. Průměrná útrata skrze mobilní zařízení je navíc stabilně až o 20 % vyšší.

Zdroj: Twisto

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak