Umí vaši prodavači poradit zákazníkům? Pro 74 % nakupujících je to klíčová vlastnost

13. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Schopnost kvalifikovaně pomoci je pro zákazníky mnohem důležitější než například to, jak je prodavač oblečený. To, co si zákazníci u prodavačů nejvíce přejí, jim u nich však zároveň nejvíce chybí.

Výzkum prováděný společností MasterCard na Slovensku v rámci ankety MasterCard Obchodník roka ukázal, jaké vlastnosti má podle zákazníků ideální prodavač.

Pro bezmála polovinu zákazníků je důležité, aby byl prodavač ochotný a měl slušné vystupování, ovšem téměř tři čtvrtiny se shodly, že prodavač má být schopný kvalifikovaně poradit.

Jak však vyplývá z dotazů na vlastní zkušenosti zákazníků, právě tato nejvíce poptávaná schopnost prodavačům nejčastějí chybí. Shodla více než polovina respondentů (53 %) a jen o několik procentních bodů méně (49 %) zákazníků uvedlo, že prodavači nebývají k dispozici, když je jich třeba.

Nakupujícím dále vadí, když jsou prodavačí neochotní, nebo naopak příliš vlezlí. Naopak to, jak je prodavač oblečený, je prioritou jen pro 6 % zákazníků a pouhá 2 % mají v tomto ohledu negativní zkušenost.

Zdroj: MasterCard, Incoma GfK

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data