Únorové tržby za ICT zboží rostly o 20 %

6. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © jura - Fotolia.com
Český maloobchod zaregistroval nejvyšší meziroční růst tržeb od října 2008. Vyplývá to z měsíční zprávy Českého statistického úřadu.

Nejvíce v únoru letošního roku rostly tržby podnikům prodávajícím zboží prostřednictvím internetu či zásilkové služby (o 25,2 %) a specializovaným prodejnám s počítačovým a komunikačním zařízením (o 21,7 %).

Celkově se meziročně tržby v českém maloobchodě zvýšily o 6,3 %. Šlo tak o nejvyšší meziroční růst neočištěných tržeb od října 2008. Nutno však dodat, že v maloobchodě kromě motorových vozidel (CZ-NACE 47) se sezónně očištěné tržby snížily reálně meziměsíčně o 0,1 %.

K celkovému růstu tržeb přispěl také prodej výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (o 7,7 %), výrobků pro domácnost (o 6,9 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (o 6,7 %) a potravin v nespecializovaných i specializovaných prodejnách (o 3,3 %, resp. o 1,1 %).

bitcoin školení listopad 24

Naopak nižší zájem spotřebitelé projevili o nákupy ve specializovaných prodejnách oděvů a obuvi (o 1,6 %).

V průměrných cenách došlo k poklesu, který ovlivnily zejména nižší ceny pohonných hmot a počítačového a komunikačního zařízení.

Zdroj: ČSÚ

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data