V českých e-shopech nejvíce utrácejí Slováci, Rusi a Američené

9. 5. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Studie společnosti Visa ukazuje, ze kterých zemí držetelé jejich karet nejvíce nakupují v ČR a kde v zahraničí naopak nejvíce nakupují Češi. Které jazykové mutace e-shopu zvážit?

V České republice v rámci nakupování na internetu (e-commerce) nejraději utrácejí Slováci, a to necelých 635 milionů korun (23,2 mil. eur), Rusové se zhruba 225 miliony korun (8,2 mil. eur) a Američané s bezmála183 miliony korun (zhruba 6,7 mil. eur), kteří na internetu nejraději nakupují elektroniku a oblečení.

Zdaleka však nejde o veškeré útraty cizinců v českých e-shopech. Hodnoty představují platby zákazníků kartami společnosti Visa. Bez ohledu na absolutní výši je však pořadí národností celkem vypovídající.

 Nákupy zahraničních držitelů karty Visa

Zdroj: Asociace Visa Europe, říjen 2013 – září 2014

Čeští držitelé karet Visa nejvíce zaplatí v britských e-shopech (zhruba 110 milionů korun), dalších bezmála 31 milionů korun spadá na lucemburské obchodníky a necelých 15 milionů na irské internetové obchody.

„Vysoké obliba britských e-shopů je dlouhodobým trendem – Češi rozumí anglicky a na rozdíl od amerických e-shopů zde odpadá komplikace s proclíváním,“ uvedl v oznámení regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

 Útraty českých držitelů karty Visa v zahraničí

Zdroj: Asociace Visa Europe, říjen 2013 – září 2014

Platby kartou rostou

Prostřednictvím karty Visa zaplatili uživatelé od října 2013 do září 2014 na internetu zboží za bezmála 6,4 miliardy korun, což meziročně představuje nárůst o více než osm procent.

bitcoin školení listopad 24

V ČR přitom podle Visy poměrně málo e-shopů umožňuje platby kartou. Zatímco počet internetových obchodníků je ve Velké Británii a České republice stejný (zhruba 37 tisíc), v ČR akceptuje platební kartu podle statistik Visa Europe pouze 10 procent e-shopů v porovnání s téměř 70 % ve Velké Británii.

Zdroj: Visa Europe

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti