Většina slovenských zákazníků v zahraničních e-shopech vůbec nenakupuje

22. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor:
Podle průzkumu agentury Mediaresearch většina oslovených slovenských zákazníků internetových obchodů za poslední rok nevyužila služeb žádného zahraničního e-shopu včetně těch českých.

Slovenští zákazníci příliš neholdují nakupování v zahraničních e-shopech. Dobrou zprávu pro slovesné obchodníky, horší nejen pro ty české přináší průzkum agentury Mediaresearch Slovakia zpracovaný pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu.

Více než polovina (52 %) slovenských respondentů uvedla, že za poslední rok nezvolila pro internetový nákup žádný zahraniční e-shop.

Třetina (33 %) respondentů uvedla, že v zahraničních internetových obchodech provedla méně než 25 % z veškerých on-line nákupů za posledních dvanáct měsíců.

Polovinu veškerých nákupů za posledních dvanáct měsíců uskutečnilo v zahraničních e-shopech pouze 7 % oslovených slovenských respondentů.

Veškeré internetové nákupy v zahraničních e-shopech za posledních dvanáct měsíců uskutečnila pouhopouhá 4 % respodentů.

Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1 025 respondentů.

Slováci prý obecně na internetu nakupují rádi

Více než dvě pětiny (42 %) respondentů uvedly, že za posledních dvanáct měsíců uskutečnily na internetu minimálně pět nákupů. Ke čtyřem provedeným nákupům se přihlásilo 11 % respondentů a ke třem nákupům pak 14 % respondentů.

Slovenští zákazníci rádi nakupují jak v domácích, tak v zahraničních e-shopech, ačkoli v těch cizích už podstatně méně,“ okomentovala agentura Mediaresearch Slovakia ve zprávě pro média výsledky průzkumu.

Slováci prý v zahraničních e-shopech nejčastěji nakupují oblečení a obuv, nikoliv elektroniku či počítače, jak by možná někdo očekával.

bitcoin školení listopad 24

Kolik procent z počtu nákupů za posledních 12 měsíců tvořily nákupy v zahraničních internetových obchodech?

Zdroj: Mediaresearch Slovakia

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?