VoIP - jak pro tuto technologii nadchnout zákazníky?

5. 9. 2011
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor: Joyce
VoIP (Voice over Internet Protocol) je technologie umožňující telefonování prostřednictvím internetu. Víte, jaké obchodní příležitosti skýtá?

Jde o technické řešení, při kterém je hlas převáděn na data, jež jsou ve formě paketů přenášena datovou sítí – internetem. Přidělení telefonních čísel a další služby zajišťuje VoIP operátor. Internetové připojení má v dnešní době téměř každý a kvalitních VoIP operátorů je také dost. Proto je VoIP telefonie stále více využívána, ať už firmami či koncovými uživateli v domácnostech.

Kvalita IP telefonie je dnes již na velmi vysoké úrovni a je limitována snad jen kvalitou internetového připojení zákazníka.

Jaké hlavní výhody nabízí přechod na VoIP telefonování?

  • Úspora za volání – až 60%, volání do zahraničí je několikanásobně levnější.
  • Volání v rámci sítě zdarma, u firemních řešení lze zajistit volání zdarma i na firemní mobilní telefony.
  • Možnost propojení VoIP řešení s firemními systémy – zefektivnění a zjednodušení práce.
  • Možnost vzdálené administrativy – jednoduchá a pohodlná správa volacích účtů přes internetový prohlížeč.
  • Vybavenost IP telefonů - oproti analogovým telefonům poskytují IP telefony řadu funkcí navíc, jako například vzdálené i lokální telefonní seznamy, možnost vytáčení hovorů z PC, více telefonních účtů na jednom přístroji, atd.
  • Široké možnosti využití - konferenční hovory (audio i video), nahrávání hovorů, přesměrování z pevné linky na mobil, automatická spojovatelka.
  • Přenositelnost čísel – uživatel má možnost převést číslo své pevné linky na VoIP číslo.
  • Velmi krátká návratnost investice - v řádu měsíců.

Ne všechny výše uvedené výhody jsou v dostatečném povědomí, proto je nezapomeňte v rámci nabídky zákazníkům připomenout.

Možné způsoby VoIP komunikace

Způsoby VoIP komunikace lze rozdělit podle několika parametrů. Budeme se však věnovat základnímu rozdělení dle použitých koncových zařízení:

Počítač -> počítač: základní, nejlevnější a nejjednodušší způsob VoIP komunikace, kdy uživatelům stačí pouze nainstalovat do svého PC komunikační software a zapojit sluchátka s mikrofonem. Nejrozšířenějším software pro tento způsob komunikace je notoricky známý Skype. Výhodou propojení jsou nulové náklady na pořízení telefonního přístroje. Jde však spíše o nouzové řešení, je totiž nutné, aby měly obě strany zapnutý počítač, což snižuje komfort a pohodlí. Problémy s počítačem navíc mohou ovlivnit kvalitu hovoru a dostupnost telefonie.

Počítač -> telefon: ze zapnutého PC se lze samozřejmě dovolat také na klasický telefonní přístroj. Pomocí softwarové klávesnice v komunikačním softwaru vytočíte standardní telefonní číslo a jste spojeni. Uživatel na straně telefonu má tu výhodu, že nemusí mít zapnutý počítač. Nevýhodou jsou pořizovací náklady, které však v dnešní době nejsou nijak vysoké. Pod pojmem telefon si můžeme představit několik možností (např. analogový telefon s VoIP bránou, VoIP telefon atd.).

Telefon -> telefon: v dnešní době nejpoužívanější způsob VoIP komunikace, kdy ani jeden z uživatelů nemusí mít zapnutý počítač, navíc může využívat veškerých výhod telefonů. Mnoho uživatelů při této komunikaci ani nepozná, že se jedná o VoIP telefonii a myslí si, že využívají klasickou pevnou linku.

Zavedení VoIP ve střední firmě v praxi

Velikost a personální rozdělení společnosti

Příklad uvádí VoIP řešení realizované na míru středně velké firmě. Do kalkulace návratnosti byly započítány orientační měsíční náklady na zaměstnance přibližně 50 tis. Kč.

Struktura zaměstnanců - 10 obchodníků, 20 technických pracovníků (programátoři, hot-line, servisní technici), 20 pracovníků podpory prodeje (administrativa, marketing).

Současný stav

Volání se řeší pomocí 2 HTS linek a 1 ISDN30 linky zapojených do ústředny, do které jsou připojeny běžné analogové telefony. Celková průměrná měsíční provolávka je 60 hodin a poměr volání do jednotlivých sítí činí: 60 % - pevné linky, 30 % - mobilní telefony, 10 % - volání do zahraničí.

Navrhovaný stav

Realizace je postavena na plnohodnotném VoIP řešení, které zahrnuje VoIP ústřednu, VoIP telefony, implementační práce a nahrávání hovorů. Výsledné řešení odbourá paušální poplatky za pevné linky a podstatně sníží cenu provolávky. Výrazné úspory lze dosáhnout i propojením do ERP či CRM systému.

Výpočet návratnosti investice při přechodu na VoIP řešení

Zdroj: Joyce ČR

bitcoin školení listopad 24


Autoři působí jako obchodníci specializovaného distributory Joyce ČR.

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry