VSHosting: Black Friday letos způsobil menší nápor na e-shopy než loni

28. 11. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Hostingová společnost uvádí, že české e-shopy během loňské slevové akce Black Friday evidovaly o 30 % vyšší počet požadavků za sekundu než letos. Za nižším černopátečním náporem podle VSHostingu stojí především déle trvající slevové akce.

Analýza společnosti VSHosting, jež podle svých slov zajišťuje provoz téměř poloviny e-shopů na českém a slovenském trhu, ukázala, že během páteční akce Black Friday byl provoz na českých e-shopech zhruba 4,8krát vyšší, než je průměr.

Zpráva ovšem podotýká, že akce Black Friday byla letos u poloviny zkoumaných e-shopů slabší než loni. V roce 2017 totiž podle VSHostingu evidovaly české e-shopy o 30 % vyšší počet požadavků za sekundu, než tomu bylo letos.

Společnost dodává, že průměrná hodnota kliknutí ze stran kupujících dosahovala v minulých letech zhruba šestinásobku průměrného provozu a výjimečně se dostala až na jedenáctinásobek. Letos nebyla ani pětinásobná.

VSHosting si průměrnou nižší návštěvnost vysvětluje stále déle trvajícími slevovými akcemi. „V posledních letech stále více e-shopů rozprostře slevové akce do několika dnů či i týdnů před samotným Black Friday,“ uvádí ředitel společnosti Damir Špoljarič.

bitcoin školení listopad 24

Dodává však, že rozprostření akčních nabídek může být chytrým řešením jak z pohledu vytíženosti serverů, tak z praktických důvodů. „Přestože Black Friday má být jednodenní akcí, lidé oceňují zejména možnost klidnějších nákupů,“ vysvětluje Špoljarič.

Zdroj: VSHosting

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data