vshosting: Nákupní horečka jako zkouška ohněm pro e-shopy a datacentra

19. 12. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Na vánoční sezonu se připravuje více než polovina e-shopů na českém a slovenském trhu. Nejčastěji provádí performance testy a navyšují kapacity serverové infrastruktury.

Podle hostingové společnosti vshosting a firmy Shopsys mají datacentra a agentury vytvářející e-shopy v předvánočním období pohotovost. Kromě zvýšeného náporu na servery se navíc zvyšuje i tlak na logistiku, marketing a další formy součinnosti.

Z velkých hráčů se podle informací obou spolčeností na vánoční sezonu připravuje více jak polovina e-shopů, a to v podobě tzv. performance testů a navyšování kapacity serverové infrastruktury (akvizice serverů, navyšování výkonu stávajících serverů apod.).

Přípravy obvykle zanedbávají spíše menší a střední e-shopy, které využívají 1–2 servery. Větší projekty obvykle využívají tzv. clustery, tedy soubor několika serverů,“ uvádí Damir Špoljarič, CEO společnosti vshosting.

Míra, o kterou klienti před svátky kapacitu navyšují, je dle vshostingu velmi individuální, ale obvykle ji zvedají řádově o desítky procent. „Největší zvýšení kapacity, které jsme realizovali, byl nárůst výkonu o 200 % (ze 2 serverů na 6),“ upřesňuje Špoljarič.

Nejpalčivější je logistika

Kritickou oblastí pro e-shopy je podle Shopsysu logistika. Důležitá je zejména predikce prodejů: neprodané zboží představuje vysoké náklady, nedostatečné množství zase znamená ušlý zisk a možné poškození dobrého jména firmy.

Velmi důležité je mít zajištěné logistické prvky, včetně dopravců. Extrémně náročné jsou zejména procesy vrácení zboží. To je něco, co e-shopy budou řešit i v lednu, neboť je standardem, že v předvánočním období prodlužují lhůtu pro bezplatné vrácení zboží,“ říká Lukáš Havlásek, CEO společnosti Shopsys.

bitcoin školení listopad 24

Zásadní je rovněž nutnost pečlivého naplánování kampaní. V předvánočním období e-shopy výrazně investují do marketingu, a tak si musí být jisté, že reklamy budou dobře fungovat,“ dodává Havlásek.

Zdroj: vshosting, Shopsys

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends