Vývoj trhu s klávesnicemi podle GfK

2. 4. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor:
Výsledky obchodního panelu GfK založené na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby komentuje pro ChannelWorld Zdeněk Bárta, Retail and Technology Director, ze společnosti GfK Czech zabývající se výzkumem trhu a veřejného mínění.

Český trh s počítačovými klávesnicemi klesá. Za loňský rok se jich v porovnání s rokem předchozím prodalo o 14 % méně jak v objemovém, tak i hodnotovém vyjádření. Vývoj trhu koresponduje s nepříznivým vývojem prodejů stolních počítačů, ač z pohledu investice představuje částku nesrovnatelně nižší.

Cenová nabídka klávesnic začíná zhruba nad 100 Kč, i když v průměru se klávesnice v roce 2009 prodávaly za 380 Kč. Na druhé straně cenového spektra lze nalézt výrobky s cenou vyšší než 1500 Kč, které tvořily 3 % loňských kusových prodejů.  Na celkových tržbách se však tyto dražší klávesnice podílely z necelé pětiny.

Největší část prodejů se v uplynulém roce zrealizovala v Computer Shops a System Houses.

Také z hlediska tržeb dosáhly v minulém roce nejvyššího podílu prodeje v obou jmenovaných distribučních kanálech. Ke konci minulého roku se klávesnice dařilo v rostoucí míře prodávat v Consumer Electronics Stores.

bitcoin školení listopad 24


GfK CzechVýsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Retail and Technology GfK Czech, v případě zájmu kontaktuje Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Retail and Technology se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Retail and Technology působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys