Zdeněk Bárta, GfK: Na českém a slovenském trhu se prodávají dražší přenosné počítače

30. 10. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: GfK
Vývoj českého a slovenského trhu přenosných počítačů komentuje Zdeněk Bárta ze společnosti GfK Czech na základě výsledků obchodního panelu založeného na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby.

Prodej přenosných počítačů klesl ve sledovaných odbytových cestách v ČR za období od ledna do července roku 2017 meziročně o 6 %, tržby však zůstaly na stejné výši.

Kupující vydali za přenosný počítač v průměru 16 200 korun, což bylo o 1 tisíc korun více než před rokem. Nárůst cenového průměru tak kompenzoval nižší poptávku, obratově trh neklesl, zatímco obdobné srovnání před rokem ještě skončilo s 5% ztrátou.

Dařilo se ultratenkému provedení a také hernímu segmentu. Na celkovém počtu prodaných přenosných počítačů tvořilo ultratenké provedení 23 %, z celkové hodnoty českého trhu zhruba třetinu.

O necelé 3 procentní body se meziročně zvýšil hodnotový podíl sortimentu s úhlopříčkou displeje do 15’’, zatímco modely s dotykovým displejem naopak zaznamenaly pokles o 2 procentní body.

Na Slovensku se v rámci panelového trhu zvýšila průměrná cena meziročně o 13 % a posunula obrat – navzdory 5% ztrátám v objemu – do kladných čísel.

Poptávka po přenosných počítačích byla nižší než před rokem už od února letošního roku, k poklesu obratu však v meziročním srovnání došlo pouze v květnu. V průměru zaplatili kupující za přenosný počítač 590 eur.

bitcoin školení listopad 24


Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

Zdeněk Bárta pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak