Zdeněk Bárta, GfK: V ČR se daří prodávat dražší skenery

9. 3. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Vývoj českého trhu se skenery komentuje Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, ze společnosti GfK Czech na základě výsledků obchodního panelu GfK založeného na kontinuálním monitorování trhu se zbožím dlouhodobé spotřeby.

Objem prodeje skenerů klesl za rok 2014 ve sledovaných odbytových cestách meziročně o necelých 8 %. Obdobné srovnání před rokem přitom ukázalo na jeho snížení o více než pětinu.

V uplynulém roce zůstala poptávka u nepatrného přírůstku (+0,5 %) pouze ve třetím čtvrtletí, zatímco ve druhém a čtvrtém se snížila o více než desetinu a na začátku roku klesla o 6 %.

V hodnotě však trh se skenery narostl za rok 2014 o 3 %. Dařilo se prodávat dražší sortiment – drobně se zvýšil podíl cenově obvykle nákladnějšího segmentu průchodových skenerů – „sheetfeed“- přičemž u řady typů skenerů ještě meziročně vzrostla průměrná prodejní cena.

K jejímu zvýšení došlo jak u stolního provedení - „flatbed“ (prodávaly se výrobky s vyšším rozlišením), tak i u ručních skenerů a mírně u již zmiňovaných průchodových zařízení. Ta se vloni v prosinci prodávala v průměru za 9 600 korun, za stolní skenery zaplatili kupující 3 500 korun.

Těžiště prodeje zajistily i v minulém roce stolní skenery, i když v objemu se jejich podíl meziročně snížil na 81 %. Nárůst podílu naopak zaznamenaly skenery ruční, průchodové i filmové.

Do celkových tržeb se prodej stolních skenerů promítnul ze tří čtvrtin, zatímco průchodové skenery získaly na celkovém obratu meziročně 16 %. Od srpna loňského roku však průchodové skenery podíl na celkové hodnotě prodeje začaly ztrácet, a to především na úkor stolního provedení.


 

Výsledky obchodního panelu – pravidelné informace o struktuře a vývoji trhu - nabízí Consumer Choices, GfK Czech, v případě zájmu kontaktujte Zdeňka Bártu (zdenek.barta@gfk.com).

bitcoin školení listopad 24

Autor pracuje ve společnosti GfK Czech na pozici ředitele divize Consumer Choices se zodpovědností za Českou republiku a Slovensko. V Consumer Choices (původně Retail and Technology) působí od roku 2002, ředitelem divize byl jmenován v roce 2008. Do této doby byl v oddělení zodpovědný za projekty v oblasti IT/TC/ENT a za několik dalších nově startujících projektů včetně AdHocových studií.

 

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys