Zebra Systems: Produktivitu IT administrátorů zvýší centralizace správy

21. 7. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Celkem 82 % IT poskytovatelů tráví nejvíce času správou stávajících zákazníků.

Společnost Zebra Systems informuje, že podle jejího dotazování mezi IT prodejci většina IT administrátorů dnes tráví svůj pracovní čas především správou stávajících zákazníků či rutinními provozními úkoly. 

Celkem 61 % z nich se domnívá, že ke zvýšení produktivity a tím i k dalšímu rozšiřování zákaznické základny vede zejména centralizace nástrojů pro správu IT prostředí. 

Průzkum rovněž ukázal, že neustále roste počet uživatelů na jednoho administrátora – nyní se jeden IT správce stará v průměru o 75 až 150 uživatelů, přičemž nejsou výjimkou ani administrátoři starající se o více než 300 uživatelů.

To podle Zebry vytváří stále větší tlak na pracovníky IT a MSP poskytovatelů a co největší automatizaci rutinních činnosti a centralizaci správy IT prostředí – jak z pohledu různých nástrojů, tak více zákazníků. 

Rutina zabírá většinu času

Průzkum dále odhalil, že u 4 % IT poskytovatelů připadá méně než 30 uživatelů na jednoho IT administrátora, u 33 % je to 30–75, u 45 % pak 75–150, u 10 % je 150–300, a u 8 % více než 300 uživatelů.

IT správci tráví nejvíce času se správou stávajících zákazníků (82 %), s rutinními provozními úkoly (53 %) a vyřizováním compliance požadavků (12 %). Se strategickými návrhy IT bezpečnosti pouze 8 % a s onboardingem nových zákazníků 6 %.

bitcoin školení listopad 24

Nejvíce by k vyšší produktivitě pomohlo podle 61 % dotázaných centralizace správy všech nástrojů a služeb, podle 41 % pak automatizace zákaznické administrativy a podle dalších 41 % vytvořením best practice dokumentů.

Zdroj: Zebra Systems

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak